Wanneer u streeft naar online zakelijk succes met uw bedrijf is het belangrijk om efficiënte marketingcampagnes uit te voeren. Echter zijn er natuurlijk tal van verschillende manieren om dit te doen, en tal van verschillende soorten marketing. Eén van deze soorten online marketing is het zogeheten SEA-marketing. Maar wat is SEA-marketing eigenlijk, en waarom is het zo populair? In dit artikel leggen we u er alles over uit.
Wat houdt SEA-marketing in?
De afkorting SEA staat voor ‘search-engine-advertising’, en verwijst naar een vorm van betaalde marketing die bedrijven helpt om hun advertenties onder de aandacht te krijgen op zoekmachines, zoals Google, Bing en Yahoo. SEA is een vorm van zogeheten ‘pay-per-click advertising’ (PPC), wat inhoudt dat marketeers bieden op zoekopdrachten en vervolgens betalen voor elke website klik die de advertentie oplevert. SEA is dus een betaalde manier van online marketing voeren, waar SEO onbetaald is.
SEA is dus een vorm van PPC-marketing, maar dat betekent niet dat iedere vorm van PPC-marketing ook SEA-marketing is. Het pay-per-click systeem wordt namelijk voor veel verschillende platformen gebruikt naast zoekmachines. Denk hierbij bijvoorbeeld aan advertenties op social media platformen, websites of in video’s. SEA-marketing is dus een op PPC-marketing gebaseerde marketingmethode, waarbij marketeers betalen per klik die een advertentie op een zoekmachine oplevert.
Waarom is SEA-marketing zo populair?
Maar waarom is specifiek SEA-marketing dan zo’n populaire marketingmethode om te gebruiken? Dit komt omdat het gebruiken van betaalde zoekmachine advertenties over het algemeen een hele succesvolle en efficiënte vorm van marketing is. Daarnaast hebben sitebezoekers die afkomstig zijn van betaald SEA-verkeer een 1,5 keer grotere kans om te converteren tot consumenten dan andere websitebezoekers.
Bent u op zoek naar een SEA-marketing bureau dat u kunt helpen met uw zoekmachine optimalisatie? Kijk dan op www.positivedigits.com.